Въвеждане на Фейсбук пиксел и продуктов Каталог (практическо ръководство)

Въвеждане на Фейсбук пиксел и продуктов Каталог

В това практическо ръководство ще узнаете как да въведете Фейсбук продуктов каталог, който ще ви позволи автоматично да показвате с рекламите си тъкмо онези продукти, които потребителят е разглеждал. Звучи ли чудесно?

Впрочем, това е доста рентабилно – през продуктови каталози немалко фирми реализират ОГРОМНИ печалби през своя Фейсбук маркетинг. Ако бихте искали и вие да сте сред тях, прочетете това ръководство докрай.

Първа стъпка – вградили ли сте фейсбук пиксел във вашия сайт?

За да може да работи добре продуктовият каталог, необходимо е, преди това, да вградите Фейсбук пиксел в сайта си.

Фейсбук пикселът е инструмент на Фейсбук, чрез който можете да следите в уебсайта си онези действия, които дават висока добавена стойност на Вашия бизнес.

Ако например Вашия сайт е онлайн магазин, бихте искали да знаете колко посетители са разгледали продуктовите страници, от тях колко процента са добавили продукт в количката, от тях – колко процента са въвели своите платежни данни, а също и колко процента все пак са купили продукта.

Тези данни са важни за Вас, нали?

Вероятно бихте искали да знаете и колко процента от хората, влезли в сайта, са кликнали върху телефонния номер на фирмата, и са се обадили, или пък колко човека са изпратили запитване.

От значение ли са такъв тип данни за Вашия бизнес? Струва ми се, да! Всяка фирма, разбира се, има своите специфики. Всеки бизнес е различен и индивидуален, тъй че – вероятно за Вашия бизнес събираемите данни биха били различни.

Каквито и да са те – уловете ги, защото това ще Ви даде МОЩНО конкурентно предимство.

Как се вгражда Фейсбук Пикселът??

Вграждането на Фейсбук пиксел става много лесно и бързо. За целта е необходимо да отидете във Вашия рекламен мениджър във Фейсбук (ADS MANAGER), в настройките му – и да потърсите секцията Pixels!

В случай че досега не сте ползвали Фейсбук Пиксел, платформата ще Ви подкани да създадете такъв, като подканата би изглеждала по подобен начин:

(снимка за статията)

Въвеждане на Фейсбук пиксел и продуктов Каталог
Въвеждане на Фейсбук пиксел и продуктов Каталог

Някои известни системи за управление на съдържание , както и платформи, разполагат с готова свързаност с Фейсбук – такива са BigCommerce, Magento, WooCommerce, Wix, Shopify, Squarespace, Google Tag Manager и други.

Ако не ползвате някоя от тези системи, можете да инсталирате кода сами, избирайки втората възможност, която Фейсбук ще Ви предложи, или пък – да изпратите кода на програмистите, с които работите, за да го монтират те вместо Вас.

 

При инсталацията на Фейсбук пиксела имате възможност да изберете така наречените събития, които да записвате.

Тези събития настъпват, когато потребителят извърши определено действие във Вашия сайт, например: разгледа единичен продукт, потърси нещо в търсачката, добави продукт в своя списък с “желани продукти”, добави продукт в количката, задейства плащането в сайта, въведе платежна информация, регистрира се в сайта, изпрати запитване за услугата или извърши покупка в сайта.

Не е нужно да въвеждате всички събития, а само тези, които имат смисъл за Вашия бизнес.

Препоръчвам Ви да се запознаете с официалната документация на Фейсбук, касаеща пикселите:

https://www.facebook.com/business/help/952192354843755

Също, можете да изгледате видеото на Джейсън Уордроп: https://www.youtube.com/watch?v=SkYNivD8iM8

, който показва как да си въведете фейсбук пиксел.

Следене на събития – ВТОРИЯТ начин

Ако по някаква причина не можете да въведете тези събития чрез програмен код, например нямате достъп до файловете на сайта, но все пак има въведен пиксел, можете да ползвате Фейсбук custom conversion – това става като отидете в панела си в рекламния си акаунт – и потърсите тази възможност.

Тя се пиша точно така: “Custom Conversions”. Оттам насетне остава да настроите адресите, които са Ви важни.

Например, да речем, че когато потребител извърши поръчка в уебсайта, той бива насочван към следната подстраница:

Адресът-На-Вашия-Уебсайт/thank-you

Обърнете внимание на наставката в УРЛ адреса, а именно на тази – “thank-you” – можете да зададете в Custom Conversions, че това е адресът, на който се засичат успешните продажби.

Оттам насетне – всеки път, когато някой потребител отиде на този адрес, Фейсбук ще отчита успешна продажба.

ВАЖНА ВМЕТКА: уверете се, че страницата за успешна продажба не е свободно достъпна, а че до нея може да се достигне само и единствено след извършване на продажба – така ще сте сигурни, че данните Ви са правилни.

Фейсбук “Събитията” са задължителни за Фейсбук продуктовия каталог

Моля, обърнете внимание, че Фейсбук продуктовият каталог НЕ МОЖЕ ДА РАБОТИ БЕЗ FACEBOOK PIXEL EVENTS!!!

Затова, ако желаете да ползвате тази възможност на Фейсбук, задължително е да ги въведете.

Каква е причината да не работят ли? Много просто – чрез обикновеният Фейсбук пиксел социалната медия събира информация кой е посещавал сайта, както и доста други полезни данни за аудиторията.

Чрез събитията във Фейсбук пиксела социалната медия разбира, от посетилите – кой какви ги е вършил – кой е гледал продукт, добавял в количка, купил и прочее.

Това е НЕВЕРОЯТНО ПОЛЕЗНО при пускане на автоматичните реклами през Фейсбук каталога, защото ни дава огромна гъвкавост – ние можем да разберем бързо и лесно кой какво е гледал, какво е правил, и въз основа на поведението – да насочваме реклами.

Без тези данни каталогът не може да работи.

Какво друго е необходимо, за да работи каталогът

Необходимо е да изпратите към Фейсбук продуктова “хранилка”, XML FEED, с който да захраните каталога.

Обикновено това е XML FEED с наличните продукти във Вашия онлайн магазин.

Обърнете внимание, че можете да създавате продуктови групи, в които да добавяте избрани от Вас продукти – и след това тези продукти да поднасяте към потребителите. Звучи чудесно, нали?

Какъв тип автоматични реклами поддържа Фейсбук каталогът

Автоматичните каталожни реклами работят чудесно за продукти в онлайн магазини, хотели, полети, местоположения, недвижими имоти и автомобилни компании.

Поддържат се различни типове реклами – динамични реклами, колекции, въртележки, а също и възможност за отбелязване на продукта във Фейсбук публикация – във Фейсбук страница.

Ако ползвате WooCommerce, разгледайте в това видео цялото създаване на продуктов каталог: https://www.youtube.com/watch?v=GtyEmaplaZo

, много е бързо и лесно!!!

Също, препоръчвам Ви официалната документация на Фейсбук за продуктовите каталози, заповядайте: https://www.facebook.com/business/help/890714097648074

И така, това беше от мен – аз съм Кирил Йовев от webselo.com и благодаря на любезните домакини за възможността да Ви разкажа всичко това.

 

 

Не забравяйте да споделите този материал с всичките си познати, защото съм убеден, че ще им даде висока добавена стойност.

Благодаря Ви отново и до нови срещи!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *